Onlangs had ik in een sessie met sociale media expert Marca van den Broek van het bedrijf Angelcoaching. Ik vroeg haar hoe ik sociale media zou kunnen inzetten om het crowdfunden van de documentaire “Houdoe, luchtreiziger! te bevorderen. Marca gaf me de volgende tips:
1. Trek minstens 3 maanden voor je crowdfund exercitie uit
Dat gaan we doen. Onze crowdfunder Femmie Zuur die vandaag begonnen is gaat er de komende 3 maanden keihard tegenaan.
2. Open speciaal voor crowdfund-doeleinden een account op facebook en twitter
@duivendocu en www.facebook.com/duivendocu zijn in de maak.
3. Open tevens accounts op Instagram (voor foto’s) en op Pinterest (voor film)
Daar zijn we mee bezig.
4. Volg (twitter) of word vriend (facebook) met mensen die tot je doelgroep behoren
5. Leg contact met crowdbusters
Crowdbusters zijn autoriteiten op een bepaald gebied die daarom door veel mensen gevolgd worden, bijvoorbeeld via twitter. Als zo’n crowdbuster aandacht wil besteden aan je crowdfund project, genereert dat heel veel gerichte aandacht. We zijn nog op zoek naar de crowdbusters op ons terrein, wat tegelijkertijd inhoudt dat we ons terrein nauwkeurig moeten gaan afbakenen.
6. Leg contact met de zogenaamde ambassadeurs op crowdfund gebied
Marca noemde o.a. Erwin Blom, Niels Aalbers, Gijsbert Koren en Simon Douw (van Douw en Korn) en Roy Peters (van Voor de Kunst).
Kortom, werk aan de winkel/ werk aan het duivenhok.
hey Joost,
Grappig om jouw impressie van ons gesprek te lezen! Als je nog meer over crowdfunding wil weten, lees dan ff hier http://www.angelcoaching.nl/blog/5-tips-voor-succesvolle-crowdfunding/
Groet & succes!
Marca
Meld je anders aan voor deze crowdfunding wedstrijd; http://www.frankwatching.com/archive/author/ronald-kleverlaan/
Of lees meer over crowdfunding in mijn artikelen op Frankwatching: http://www.frankwatching.com/archive/author/ronald-kleverlaan/