Schrijf je nu zelf ook in voor een workshop storytelling!

Kadaster

Op 15 maart 2018 verzorgde ik een in-company workshop storytelling voor het Kadaster. Het Kadaster dat iedereen kent als dé plek waar men weet welk stukje Nederlandse grond aan wie toebehoort. Maar tevens een plek waar veel en veel meer kennis aanwezig is – over kaarten, grenzen, graven, gebouwen en percelen – en waar veel en veel meer gebeurt – van administratie, tot actief ingrijpen tot bemiddeling.
Maar die brede invalshoek en toepasbaarheid van het Kadaster wil maar niet doordringen tot de Nederlandse bevolking.

Parc Spelderholt

Deze workshop storytelling vond plaats op het Parc Spelderholt op de Veluwe. Dat is een plek waar jongeren met een beperking leren, wonen en werken. In een driejarig ontwikkelingstraject werken deze jongeren aan zelfstandigheid en zelfvertrouwen.
Heel bijzonder.

Doelstelling

De doelstelling van deze workshop was voor het Kadaster: hoe kunnen storytelling tools ingezet worden om het imago van het Kadaster minder stoffig te maken. Hoe kunnen deze gereedschappen ingezet worden om een eigentijdser imago te communiceren, niet alleen in beeld, maar ook in woord en in tekst.
Daar hebben we die dag hard aan gewerkt. Keihard.
In theorie, in praktische oefeningen en met voorbeelden.
Slechts onderbroken door een snelle koffie, een overdadige maar korte lunch of een heerlijke smoothie. Geïntroduceerd, uitgeserveerd of opgediend door de hardwerkende alom aanwezige ambitieuze maar beperkte jongeren.
Bij alle storytelling tools en gereedschappen die ik behandelde was steeds de vraag: hoe kunnen deze worden ingezet om het beeld van het Kadaster te verbeteren. Of hoe zouden bestaande filmpjes van het Kadaster met deze storytelling een verbeterslag gegeven kunnen worden?

Eigen in-company workshop storytelling

Zowel de entourage van de workshops als de vastberadenheid van de deelnemers maakten deze workshop tot een onvergetelijke ervaring.
Wellicht wilt uw organisatie ook een in-company workshop storytelling?
Dat kan! Hier vindt u aanvullende informatie.

Deel dit bericht!

One Comment

  1. Yvette 26 maart 2018 at 16:06 - Reply

    Een inspirerende workshop over hoe wij storytelling tools kunnen gebruiken bij het promoten van onze producten.
    Het Kadaster heeft soms last van een wat ‘stoffig’ imago. Door storytelling tools in te zetten, hopen we de buitenwereld te laten zien dat het helemaal niet stoffig is wat wij doen, maar juist super interessant en divers is!

    Joost geeft les op een prettige manier met veel ruimte voor eigen input. Een aanrader!

Leave A Comment