Schrijf je nu zelf ook in voor onze eendaagse workshops storytelling!

Eendaagse workshops storytelling van Joost Schrickx, auteur van het Basisboek Scenarioschrijven, zijn geschikt voor iedereen die vooruitgang wil boeken in het overtuigend communiceren van een verhaal of boodschap, via gesproken woord, film, tekst of welk medium dan ook.

Uitgangspunten

Een verhaal of een boodschap is voor zowel zender als ontvanger een reis van A naar B met onderweg geen uitstapmogelijkheden.
Het echte verhaal of de werkelijke boodschap vormt zich in het hoofd van de ontvanger.
Hoe actiever het hoofd van de ontvanger, des te beter verhaal of boodschap beklijft.
De aandacht van de ontvanger moet worden vastgehouden van begin tot eind.

Storytelling Tools die de zender onderweg tot zijn of haar beschikking heeft

1. Wet van drie
2. Premisse en Centrale vraag
3. Want & Need: Duivelse dilemma’s
4. Narratieve cycli
5. Informatie- en interesselijn
6. Advertising, plant & pay off, activiteit & actie
7. Parallellie
8. Props en symbolen
9. Preparation & Aftermath
10. Counteraction
11. Tekst en Subtekst
12. Suspense en Surprise
13. De 12 stappen van de Held en de beschikbare archetypen
14. Eigen intuïtie en overtuigingskracht

Methode

Tijdens deze eendaagse workshops storytelling worden deelnemers vaardigheid en inzicht m.b.t. bovenstaande tools bijgebracht in een prettige afwisseling van theorie-overdracht, (film)voorbeelden en oefeningen.

Eén dag

De ervaring is dat een volledige dag voor een workshop storytelling afdoende is om de tools eigen te maken.

Data

De workshop storytelling wordt gegeven op donderdag 27 juni 2019, donderdag 1o oktober 2019, donderdag 12 december 2019.

Prijs

De prijs voor een eendaagse workshop storytelling is € 195, excl.btw.

Joost Schrickx

Joost Schrickx is een ervaren filmaker en scenarioschrijver. Hij is auteur van het veel verkochte “Basisboek Scenarioschrijven”. Sinds meer dan 15 jaar verzorgt Joost Schrickx trainingen, workshops en persoonlijke begeleiding op het gebied van storytelling. Zo trainde hij o.a. communicatieadviseurs en managers van ABN-AMRO, Delta Lloyd, de Nederlandse Rechtbank, Aedes, Talpa, Gemeenten Molenwaard, Zuidplas, Delft en Leiden, en vele, vele particuliere verhalenvertellers en filmmakers.

Inschrijving

Meld je nu aan voor een eendaagse workshop storytelling.

Schrijf je nu zelf ook in voor onze eendaagse workshops storytelling!

Deel dit bericht!

One Comment

  1. Jim 14 februari 2018 at 08:49 - Reply

    Hoi Joost,

    Nog even een mail om te zeggen dat ik vrijdag een hele leuke dag heb gehad waar ik met veel plezier aan terugdenk. Ik heb er de afgelopen dagen al met aardig wat mensen over gesproken en wat voorbeelden verteld uit de workshop. Van het weekend The Post gezien en overduidelijk was te zien hoe Tom Hanks uit een ander vaatje ging tappen (ander gedrag liet zien) om bij Meryl Streep wat voor elkaar te krijgen. Grappig! Nogmaals bedankt voor de leuke dag!

    Groetjes,
    Jim.

Leave A Comment