Onderstaande storytelling vlog van filmmaker en scenarioschrijver Joost Schrickx helpt bij het formuleren van het eigen levensverhaal. Dat levensverhaal is bijvoorbeeld nodig om uiteindelijk ook de corporate story van een eigen bedrijf te kunnen formuleren. In deze vlog staan de 7 stappen van Pixar centraal.
Deze 7 stappen luiden als volgt:
- Er was eens… Wie was je ooit, op een goed moment in de tijd, en wat was destijds het doel in je leven?
- Iedere dag, keer op keer … Je dagelijkse routine . Alles in balans.
- Op een dag … De eerste aanleiding, de call of adventure om iets anders te gaan doen (kan positief of negatief zijn). Doel wordt uitdaging.
- Als gevolg daarvan … Waar die eerste call of adventure toe leidde. Essentieel.
- En als gevolg daarvan … Een tweede (oorzakelijke) tussenstap.
- Totdat uiteindelijk: de climax… Waardoor je in je huidige leven terechtkwam en alles goed kwam.
- Leefde (werkte) nog lang en gelukkig. Maar … iets zal nooit meer worden zoals het ooit was.
Dit storytelling gereedschap van de 7 stappen van Pixar maar ook andere gereedschappen komen ter sprake tijdens een workshop storytelling van Joost Schrickx.