Welke verschillende soorten bedrijfsfilms bestaan er?

Bedrijfsfilms zijn er in allerlei soorten en maten. Elke film is anders, een presentatie van je bedrijf of organisatie, een nieuwsbericht, het pitchen van een nieuw product of dienst, een sfeerreportage, kan allemaal onderwerp zijn van een film.  Het is de boodschap en de doelstellingen die het uiteindelijke formaat bepalen.

Voor elke marketingdoelstelling is er dus een passend filmscript te maken met zijn eigen – voor uw bedrijf of organisatie herkenbare – vorm en stijl.

Pelicula onderscheidt met name de volgende soorten bedrijfsfilms:

Corporate bedrijfsfilms
Een corporate geeft uw organisatie een gezicht, laat zien wat u doet en legt tegelijkertijd de sfeer van uw bedrijf vast.

Promotiefilm
Een promotiefilm is voor de naamsbekendheid voor uw organisatie heel belangrijk. U kunt hier denken aan een presentatie van een nieuw product of dienst (productfilm) of werkwijze (bijvoorbeeld een reorganisatie , die u kenbaar wil maken), een instructie film van een nieuw product of  dienst, een veiligheidsfilm, een voorlichtingsfilm of een wervings/recruitment film om nieuw personeel te werven.

Evenement registratie
Elk evenement, groot of klein, verdient een registratie. Een personeelsfeest, een jubileum of een klantevenement. Door de juiste shots te ‘capturen’ kunt u in enkele minuten een mooie visuele weergave van het evenement geven. Een sfeerreportage kan een goed beeld geven van wat er in een organisatie leeft onder de medewerkers. Daarnaast zorgt het vaak voor veel positieve reacties en een goede werksfeer.

Testimonial
Daar waar een corporate bedrijfsfilm het gezicht van uw bedrijf weergeeft, wat het doet en wat haar onderscheidt van anderen, gaat een testimonial meer in op hoe een bedrijf te werk gaat door vooral gebruik te maken van quotes van klanten. Want wie kan er nu beter vertellen waar uw bedrijf goed in is dan uw eigen klanten? Met een testimonial vergroot u de betrouwbaarheid en de geloofwaardigheid van uw bedrijf. Maak van uw klanten ambassadeurs en overtuig potentiële klanten met een testimonial.

Videoboodschap
Hoe kan je op 2 plaatsen tegelijk zijn? Heel simpel, door van tevoren een videoboodschap op te nemen Een directeur, directrice, hoofd productmarketing of bijvoorbeeld de burgemeester kan niet altijd bij elke bijeenkomst zijn. Soms is de bijeenkomst zo belangrijk dat hij/zij de aanwezigen toch even persoonlijk wil toespreken.

Videonieuwsbericht
Een videonieuwsbericht is een vlot gemonteerde film met korte interviews die wordt aangevuld met relevante beelden en een voice-over.

Een videonieuwsbericht is zeer geschikt om bezoekers te informeren over actuele ontwikkelingen binnen of buiten uw bedrijf. Dit videonieuwsbericht kunt u sturen naar uw eigen community, diverse social mediakanalen en belangrijke opiniemakers. Een creatief alternatief voor een geschreven persbericht. Visuele informatie in de vorm van bewegend beeld heeft de kracht om de kijker daadwerkelijk te overtuigen en te inspireren tot het ondernemen van actie.

Persoonlijk portretPersoonlijk portret Joost Schrickx
Een filmportret is een film waarbij ú centraal staat. Persoonlijke verhalen zijn veel interessanter dan feiten. In een filmportret wordt u als hoofdpersoon geïnterviewd. Wij gaan dan op zoek naar het unieke van u, uw gevoel, uw passie, uw bezieling.

De stijl van filmen, de muziek, de vormgeving, de voice-over, het zijn allemaal aspecten die een eigen invulling vereisen gericht op specifieke diensten, producten en doelgroepen. Zo bereikt u de hoogst mogelijke attentiewaarde voor uw product

Deel dit bericht!

Leave A Comment