Om de corporate story van je bedrijf te formuleren, het verhaal dat de bedrijfswerkzaamheden in perspectief plaatst, zin geeft en tot een coherent geheel maakt, helpt het om eerst je eigen professionele verhaal te schrijven. Hoe ben je terechtgekomen in je huidige positie en functie? Welke strijd heb je daarvoor geleverd, welke keuzes heb je daarvoor gemaakt, wat heb je daarvoor opgegeven? En om dit persoonlijke professionele verhaal helder te krijgen, helpt het om eerst je privé-levensverhaal te formuleren. Hoe ben je geworden wie je bent? Welke obstakels heb je daarvoor overwonnen? Welke offers heb je gebracht?

Met andere woorden, het persoonlijke levensverhaal, het persoonlijke professionele verhaal en de corporate-story van het bedrijf vormen – als het goed is – een onlosmakelijke drie-eenheid.

Iedere manager, ieder bestuurder en iedere adviseur zou zich daarom bewust moeten zijn van het eigen privéverhaal. De persoonlijke geschiedenis, het persoonlijk avontuur dat heeft geleid tot het huidige zijn, is immers de basis van het persoonlijke professionele verhaal en het corporate professionele verhaal.

Alle drie verhaal-niveaus, persoonlijke privé, persoonlijk professionele en corporate professioneel, komen dan ook ter sprake tijdens mijn eendaagse workshops storytelling. Daarbij laten we een aantal belangrijke storytelling-gereedschappen op deze verhalen los, om ze visueler, spannender en overtuigender te maken.

Deze workshop is daarom overigens niet alleen interessant voor managers, bestuurders en adviseurs. Maar eigenlijk voor iedereen die beseft dat niemand zomaar doet wat ie doet. En dat geen enkel bedrijf zomaar is geworden wat het is.

Schijf je daarom nu in voor een van mijn volgende workshops storytelling!

Aanmelden

Deel dit bericht!

Leave A Comment