In-company workshop

Wat betekent eigenlijk ‘in-company’?

Goede vraag. Hoezo?

Stel, je organiseert een workshop storytelling en filmen met de smartphone…

Mmmm.

Maar dan niet bij het bedrijf zelf maar in je eigen Filmatelier.

Okay…?

Is dat dan een in company-workshop?

Hangt ervan af.

Met acht enthousiaste en creatieve deelnemers van de GGD uit Bussum en omstreken.

Interessant.

Alleen maar vrouwen.

Doet dat ertoe?

En ze willen leren om zelf mooie en aansprekende filmpjes te maken over onderwerpen als Gezondheidsbevordering, anti-roken en gezonde leefomgeving.

Goed initiatief.

En dan leren wij ze in een dag tijd, met daarnaast een halve terugkomdag, hoe de camera op de smartphone werkt, hoe je mooie kaders en camerabewegingen kunt maken, hoe je met diezelfde smartphone kunt monteren, en hoe je een goed verhaal kunt vertellen.

Wow. Klinkt interessant.

Is het ook. En geweldige eindresultaten. Maar daar gaat het nu even niet om. Mijn vraag dus dus of er dan sprake is van een in company-workshop?

Volgens mij wel. Maar hoezo dan?

Nou, dan hebben wij gisteren dus onze eerste echte in-company workshop op het Filmatelier in Bussum gegeven!

Gefeliciteerd.

Dankje. Op naar de volgende!

Zeker weten. Kan ik me als persoon ook voor zo’n workshop inschrijven?

Jazeker! Maar dan heet het natuurlijk niet een in-company workshop.

Dat begrijp ik.

En dan moet je maar afwachten of de deelnemers net zo enthousiast en talentvol zijn als die van de GGD.

Dat is dan wel weer jammer. Maar dat risico neem ik graag.

Verder nog iets?

Nee, dat was ‘m. Oja, nog een ding.

Wat?

Wist je dat de ideale bloglengte driehonderd woorden is?

Nee.

Dan weet je het nu!

Precies driehonderd?

We kijken niet op twintig meer of minder.

Okay, dank!